Σχετικά με τη συμμετοχή ιδιωτών στο Πρόγραμμα

Ενδιαφέρομαι να μάθω περισσότερα πράγματα για το Πρόγραμμα, πώς μπορώ να ενημερωθώ κατάλληλα;

Σας προτείνουμε να πλοηγηθείτε στον επίσημο δικτυακό τόπο του Προγράμματος, να διαβάσετε τις πιο συνήθεις ερωτήσεις-απαντήσεις και να κατεβάσετε τον αναλυτικό Οδηγό του Προγράμματος που περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Εάν έχετε κάποιο εξειδικευμένο ερώτημα μπορείτε να επικοινωνήσετε με το γραφείο υποστήριξης του Προγράμματος ή να υποβάλλετε ηλεκτρονικά το ερώτημά σας.

Όσον αφορά στην επιλογή συγκεκριμένων προϊόντων που δύναται να επιχορηγηθούν, θα πρέπει να κάνετε μία έρευνα αγοράς και να μιλήσετε με τον προμηθευτή της επιλογής σας.

Είμαι ιδιώτης και ενδιαφέρομαι να επιχορηγηθώ για την αντικατάσταση παλαιάς συσκευής. Μπορώ να συμμετάσχω κι εγώ στο Πρόγραμμα;

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι καταναλωτές που έχουν τοποθετημένη στην οικία τους (και όχι σε επαγγελματικό χώρο), παλαιά ηλεκτρική συσκευή (συγκεκριμένα: κλιματιστικό ή ψυγείο ή καταψύκτη) την οποία επιθυμούν να αντικαταστήσουν με άλλη νεότερης τεχνολογίας και ενεργειακά αποδοτικότερη.

Για να μπορείτε να υποβάλετε αίτηση χρηματοδότησης θα πρέπει να συντρέχουν μόνο τρεις  βασικές προϋποθέσεις:

  • Διαθέτετε ΑΦΜ και κωδικούς πρόσβασης στις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ (κωδικούς taxisnet).
  • Έχετε υποβάλει κατά το φορολογικό έτος 2020 δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1), είτε ως ΥΠΟΧΡΕΟΣ ατομικής ή κοινής δήλωσης, είτε εμμέσως ως «ΣΥΖΥΓΟΣ» ή «ΜΕΛΟΣ ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ» σε περίπτωση κοινής δήλωσης. Η σχετική δήλωση θα πρέπει να έχει εκκαθαριστεί.
  • Κατά το έτος 2020 δεν ήσασταν κάτοικος εξωτερικού. Σε περίπτωση κοινής δήλωσης, ούτε το 2ο μέλος ή τα εξαρτώμενα τέκνα ήταν κάτοικοι εξωτερικού το έτος 2020.

Για πληρέστερη περιγραφή των κριτηρίων επιλεξιμότητας ανατρέξτε στον Οδηγό του Προγράμματος.

Ποιες κατηγορίες ηλεκτρικών συσκευών επιδοτούνται και μέχρι πόσες ανά αίτηση;

Επιλέξιμες είναι μόνο συσκευές των παρακάτω κατηγοριών:

  • Κατηγορία 1: Κλιματιστικά
  • Κατηγορία 2: Ψυγεία
  • Κατηγορία 3: Καταψύκτες

Κάθε αίτηση μπορεί να περιλαμβάνει αθροιστικά από μία (1) έως τρεις (3) συσκευές προς επιχορήγηση και πιο συγκεκριμένα ανά κατηγορία:

  • έως δύο (2) συσκευές της κατηγορίας 1 «Κλιματιστικά»,
  • έως μία (1) συσκευή της κατηγορίας 2 «Ψυγεία»,
  • έως μία (1) συσκευή της κατηγορίας 3 «Καταψύκτες».

Οι έμποροι που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα και πωλούν τις επιδοτούμενες συσκευές θα σας κατευθύνουν σχετικά με τα συγκεκριμένα μοντέλα που είναι εγκεκριμένα και μπορούν να χρηματοδοτηθούν μέσω του Προγράμματος.

Πόσες αιτήσεις μπορώ να υποβάλω;

Κάθε Φυσικό Πρόσωπο (διακριτό ΑΦΜ) μπορεί να υποβάλει μόνο μία αίτηση που αφορά μία και μόνο κατοικία. Το ίδιο Φυσικό Πρόσωπο δεν μπορεί να υποβάλει άλλη αίτηση. Ούτε η ίδια κατοικία μπορεί να συμπεριληφθεί σε άλλη αίτηση (άλλου φυσικού προσώπου). Επίσης τα εξαρτώμενα μέλη μίας οικογένειας, καθώς και όσοι έχουν γεννηθεί την 1η/1/2005 ή αργότερα δεν μπορούν να υποβάλουν αίτηση.

Αν συνδυαστούν οι παραπάνω κανόνες, προκύπτουν τα ακόλουθα ενδεικτικά παραδείγματα:

  • Μία τετραμελής οικογένεια με δύο συζύγους και δύο τέκνα: μπορεί να υποβάλλουν έως δύο χωριστές αιτήσεις οι δύο σύζυγοι για διαφορετική κατοικία ο καθένας (κύρια και δευτερεύουσα). Δεν μπορούν να υποβάλουν αίτηση τα παιδιά.
  • Μία μονογονεϊκή οικογένεια με ένα γονιό και ένα εξαρτώμενο τέκνο: μπορεί να υποβάλει μία αίτηση ο γονιός για κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία.

Νέος/νέα που ζει μόνος/μόνη εργάζεται και υπέβαλε δήλωση εισοδήματος το φορολογικό έτος 2020 (δεν ήταν εξαρτώμενο μέλος): μπορεί να υποβάλει μία αίτηση για κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία.

Δεν έχω ιδιόκτητη κατοικία - Μπορώ να υποβάλω αίτηση χρηματοδότησης για αντικατάσταση συσκευών στην κατοικία που ενοικιάζω;

Βεβαίως, οι αιτήσεις αφορούν είτε ιδιόκτητη, είτε ενοικιασμένη, είτε παραχωρημένη κατοικία, εφόσον:

Α) Αποτελεί την κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία του αιτούντος,

Β) Διαθέτει ενεργή, οικιακή (και μη κοινόχρηστη) παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, μέσω της οποίας πραγματοποιείται η ταυτοποίηση της κατοικίας αυτής.

Θέλω να αγοράσω νέα συσκευή κλιματισμού, αλλά δεν προτίθεμαι να δώσω πίσω την παλαιά προς ανακύκλωση. Μπορώ να κάνω αίτηση για χρηματοδότηση;

Όχι, βασική προϋπόθεση για τη συμμετοχή στο Πρόγραμμα είναι η αντικατάσταση /απόσυρση μίας παλαιάς συσκευής (της ίδιας κατηγορίας) για κάθε νέα που επιδοτείται.

Θέλω να αγοράσω νέα συσκευή κλιματισμού για το εξοχικό μου (δευτερεύουσα κατοικία), και θα ανακυκλώσω ένα παλαιό κλιματιστικό που είναι εγκατεστημένο στην κύρια κατοικία μου. Μπορώ να κάνω αίτηση για χρηματοδότηση;

Όχι, κάθε αίτηση αφορά μόνο μία κατοικία (ένα αριθμό παροχής ηλεκτρικού ρεύματος) και πρέπει να είναι είτε η κύρια, είτε η δευτερεύουσα.

Με απλά λόγια,

Κατοικία που αναφέρεται στην Αίτηση = Κατοικία όπου ήταν τοποθετημένη η παλιά συσκευή προς ανακύκλωση = Κατοικία όπου θα τοποθετηθεί η νέα επιδοτούμενη συσκευή.

Επιθυμώ να ανακυκλώσω ένα κλιματιστικό και να αγοράσω με επιδότηση νέο για την επιχείρησή μου. Πώς μπορώ να συμμετάσχω στο Πρόγραμμα;

Δεν μπορείτε, οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να συμμετάσχουν στο Πρόγραμμα. Επιλέξιμοι είναι μόνο ιδιώτες, ενώ από τα παραστατικά πώλησης των επιχορηγούμενων προϊόντων εξαιρούνται τα τιμολόγια.

Επιθυμώ να συμμετάσχω στο Πρόγραμμα για να αντικαταστήσω ένα παλιό ψυγείο σε λειτουργία, το οποίο έχει κατασκευαστεί πριν το 1993 και δεν φέρει ενεργειακή ετικέτα. Είναι ένα τέτοιο ψυγείο επιλέξιμο προς ανακύκλωση;

Ναι, είναι επιλέξιμο προς ανακύκλωση. Εφόσον έχει κατασκευαστεί προ του 1993, μπορεί να ανακυκλωθεί ακόμα και αν δε φέρει ενεργειακή ετικέτα.

Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ενότητα 2.3 του Οδηγού και ειδικότερα, σύμφωνα με την ενεργειακή οδηγία 92/75/22.09.92, με εφαρμογή από το 1993, «…μοντέλα οικιακών συσκευών των οποίων η κατασκευή έπαψε πριν την έναρξη ισχύος της σχετικής εκτελεστικής οδηγίας …δεν υπάρχει υποχρέωση επίθεσης ετικέτας…»

Σχετικά με την αίτηση χρηματοδότησης

Έχω δικαίωμα συμμετοχής στο Πρόγραμμα. Πώς και πότε θα λάβω την επιδότηση;

Καταρχήν, για να λάβετε επιχορήγηση θα πρέπει να υποβάλετε ηλεκτρονική αίτηση χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα μέσα από την Ψηφιακή Πλατφόρμα Αιτήσεων.

Εφόσον υποβάλετε την αίτηση χρηματοδότησης εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών, αυτή θα αξιολογηθεί μαζί με όλες τις άλλες αιτήσεις που θα έχουν υποβληθεί εμπροθέσμως και θα καταταγεί με βάση κάποια αντικειμενικά κριτήρια.

Αν η σειρά κατάταξης επιτρέπει την επιχορήγηση (επαρκούν τα κονδύλια ανά γεωγραφική Περιφέρεια), τότε θα ενημερωθείτε για την έγκριση και την έκδοση των αντίστοιχων επιταγών.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία και τα κριτήρια κατάταξης, ανατρέξτε στην ενότητα 5 του Οδηγού του Προγράμματος.

Τι πρέπει να γνωρίζω για να υποβάλω αίτηση χρηματοδότησης; Θα απαιτηθούν κάποια δικαιολογητικά;

Όχι, δε θα χρειαστείτε κανένα δικαιολογητικό. Όλα τα στοιχεία θα αντληθούν και θα διασταυρωθούν αυτόματα, μέσω ηλεκτρονικών μητρώων που τηρεί το Δημόσιο. Για το λόγο αυτό, με την υποβολή της αίτησης δηλώνετε υπεύθυνα ότι συμφωνείτε και συναινείτε με τη άντληση και διασταύρωση των σχετικών πληροφοριών.

Από την πλευρά σας θα πρέπει να γνωρίζετε εκ των προτέρων και να καταχωρήσετε τα εξής στοιχεία:

  • Τους κωδικούς taxisnet για να εισέλθετε στο σύστημα.
  • Τον αριθμό παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος της οικίας η οποία θα συμπεριληφθεί στην αίτηση. Είναι ένας 11-ψηφιος κωδικός (12 ψηφία εκ των οποίων θα δηλώσετε τα 11 πρώτα) που θα βρείτε πάνω σε κάποιο πρόσφατο λογαριασμό. Στην πλατφόρμα θα υπάρχει υπόδειγμα που θα σας υποδείξει το σημείο του κωδικού.
  • Το ΑΜΚΑ μέλους της οικογένειας που δηλώνετε ως ΑΜΕΑ (μόνο στην περίπτωση που θα δηλώσετε κάποιο μέλος ΑΜΕΑ για να αυξηθεί η βαθμολογία). Προσοχή, ως μέλος ΑΜΕΑ μπορεί να δηλωθεί ο αιτών/αιτούσα (υπόχρεος φορολογικής δήλωσης/σύζυγος) ή κάποιο εξαρτώμενο τέκνο που δηλώνεται το ΑΜΚΑ του στον πίνακα 8.1 της δήλωσης φορολογίας. Δεν μπορεί να δηλωθεί στο μέλος ΑΜΕΑ το ΑΜΚΑ του συζυγικού ΑΦΜ του αιτούντος ή της αιτούσας.
  • Τον αριθμό του προσωπικού σας κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιήσετε για την αποστολή των κωδικών των επιταγών σε περίπτωση έγκρισης της αίτησης, καθώς και των κωδικών μίας χρήσης που απαιτούνται κατά την αγορά προϊόντων. Προσοχή: κάθε κινητό τηλέφωνο είναι προσωπικό και μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε μία αίτηση.

Επίσης, θα πρέπει να επιλέξετε τον αριθμό και τις κατηγορίες των συσκευών που θέλετε να αντικαταστήσετε.

Η αίτηση χρηματοδότησης μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε λίγα λεπτά, εφόσον τα παραπάνω στοιχεία και πληροφορίες είναι γνωστά σε εσάς και καταχωρηθούν σωστά και χωρίς λάθη.

Έκανα αίτηση για χρηματοδότηση. Πότε θα λάβω τις αντίστοιχες επιταγές για τις αγορές μου;

Θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης, κατάταξης και έγκρισης των σχετικών αιτήσεων. Εκτιμάται ότι η έκδοση των επιταγών θα πραγματοποιηθεί περίπου 1-2 εβδομάδες μετά την καταληκτική ημερομηνία (προθεσμία) υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα.

Σχετικά με τις επιταγές και το ύψος της επιχορήγησης

Τι είναι οι επιταγές; Θα μου αποδοθεί κάποιο χρηματικό ποσό; Πώς θα πληρώσω την αγορά της νέας συσκευής;

Δεν σας αποδίδεται κάποιο χρηματικό ποσό. Εφόσον εγκριθεί η αίτησή σας και δικαιούστε επιχορήγησης θα λάβετε ηλεκτρονικά επιταγές του Προγράμματος.

Κάθε επιταγή αντιστοιχεί σε μία συσκευή, οπότε ο μέγιστος αριθμός επιταγών που μπορείτε να λάβετε είναι τρεις (3).

Η επιταγή δεν έχει φυσική μορφή, αλλά είναι ένας μοναδικός κωδικός ο οποίος θα αποσταλεί τόσο στον ηλεκτρονικό λογαριασμό σας (στην πλατφόρμα που υποβάλατε την αίτηση) όσο και στο κινητό σας με SMS. Χρησιμοποιήστε τον κωδικό αυτό κατά την παραγγελία/ αγορά της νέας συσκευής σε έμπορο που συμμετέχει στο Πρόγραμμα.

Δίνοντας την επιταγή (τον κωδικό) στον έμπορο καλύπτετε ένα μέρος της τιμής του προϊόντος (ίσο με την αξία της επιταγής), οπότε θα πρέπει να εξοφλήσετε με δικά σας μέσα (μετρητά, κάρτα, δόσεις κλπ.) μόνο την υπολειπόμενη αξία.

Τι αξία αντιπροσωπεύει κάθε επιταγή; Πόσο είναι τελικά το ποσό της επιχορήγησης που θα λάβω;

Δεν υπάρχει ένα και μοναδικό ποσό για κάθε περίπτωση.

Η μέγιστη αξία της επιταγής (ανώτατο ποσό επιχορήγησης ανά συσκευή) διαφοροποιείται με βάση τα ακόλουθα:

  • Την κατηγορία του προϊόντος (κάθε κατηγορία/υποκατηγορία έχει άλλο ανώτατο ποσό επιχορήγησης).
  • Το ποσοστό του ΦΠΑ (εξαρτάται από την περιοχή σας). Στις περισσότερες περιοχές είναι 24%, αλλά σε περιοχές με χαμηλότερο ποσοστό ΦΠΑ, αναπροσαρμόζεται αναλογικά και η επιχορήγηση που αντιστοιχεί στο ΦΠΑ (προς τα κάτω).
  • Το ποσοστό επιχορήγησης που δικαιούστε (από 30% έως 50% αναλόγως της εισοδηματικής σας κατηγορίας).

Μπορείτε να δείτε τις κατά περίπτωση μέγιστες αξίες (ανώτατο  ποσό επιχορήγησης) αν  ανατρέξτε στον πίνακα της ενότητας 3.2 του Οδηγού του Προγράμματος.

Σε κάθε περίπτωση, η τελική επιχορήγηση που θα λάβετε εξαρτάται και από την πραγματική αξία (την τιμή αγοράς) του προϊόντος που θα αγοράσετε.

Είναι αρκετά πολύπλοκο και δύσκολο να υπολογίσω την τελική αξία επιχορήγησης για κάθε περίπτωση. Πώς θα είμαι σίγουρος για το ποσό που θα πρέπει να πληρώσω στο ταμείο (αφαιρώντας το ποσό της επιχορήγησης);

Το τελικό ποσό της επιχορήγησης υπολογίζεται αυτόματα από την ψηφιακή πλατφόρμα του Προγράμματος και ενημερώνεται ο έμπορος που κάνει την τιμολόγηση (για το ποσό αυτό). Μετά την εξαργύρωση της επιταγής θα λάβετε SMS στο κινητό σας με το ποσό που εξαργυρώθηκε και θα μπορείτε να το αντιπαραβάλετε με τα χρήματα (υπόλοιπο) που σας ζήτησε να εξοφλήσετε ο έμπορος από τον οποίο προμηθευθήκατε το προϊόν.

Τι θα συμβεί αν χάσω ή ξεχάσω τον κωδικό των επιταγών μου;

Οι κωδικοί των επιταγών θα αποσταλούν με SMS στο κινητό που είχατε δηλώσει και επιβεβαιώσει όταν υποβάλατε την αίτηση στο Πρόγραμμα. Προσπαθήστε να μη διαγράψετε τα συγκεκριμένα SMS ή καταγράψτε κάπου τους κωδικούς όταν τα λάβετε.

Επίσης, οι κωδικοί βρίσκονται αποθηκευμένοι και στον ηλεκτρονικό σας λογαριασμό, στο σημείο δηλαδή που υποβάλλατε την αίτηση χρηματοδότησης, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα αιτήσεων.

Μπορώ να μεταβιβάσω τις επιταγές σε κάποιον άλλον αν δε τις χρησιμοποιήσω;

Σε καμία περίπτωση. Οι επιταγές είναι προσωπικές και αφορούν την αίτηση που υποβλήθηκε και εγκρίθηκε (δικαίωμα συμμετοχής, εισοδηματικά κριτήρια, διεύθυνση κατοικίας εγκατάστασης κλπ.).

Τι θα συμβεί αν κάποιος άλλος μάθει τους κωδικούς των επιταγών μου; Θα μπορούσε να τους χρησιμοποιήσει; Εγώ θα πρέπει να προσκομίσω κάποια ταυτότητα για έλεγχο τη στιγμή που προβαίνω σε αγορά;

Η γνώση των κωδικών των επιταγών από μόνη της δεν επιτρέπει σε κάποιον τρίτο να τις χρησιμοποιήσει. Τη στιγμή της αγοράς θα πρέπει να δηλωθεί και κωδικός μίας χρήσης (ΟTP) που έχει ισχύ λίγων λεπτών και αποστέλλεται στο προσωπικό σας κινητό, το οποίο με τη σειρά του έχει επιβεβαιωθεί κατά την υποβολή της αίτησης.

Με άλλα λόγια, απαιτείται διπλή επιβεβαίωση και το άτομο που κάνει την αγορά θα πρέπει να γνωρίζει τα προσωπικά του στοιχεία (ΑΦΜ, κωδικούς), καθώς και να έχει εύκαιρο το προσωπικό του κινητό τηλέφωνο.

Δε θα απαιτηθεί κάποιο δικαιολογητικό ταυτότητας  (οι αγορές γίνονται και μέσω internet).

Σχετικά με εμπόρους και προϊόντα

Επισκέφτηκα ένα κατάστημα για να προχωρήσω σε αγορά, αλλά ενημερώθηκα ότι δε συμμετέχει στο Πρόγραμμα. Δεν έχει την υποχρέωση να δεχτεί την επιταγή που του προσκομίζω;

Όχι, δεν είναι υποχρεωτικό για κάθε έμπορο ηλεκτρικών συσκευών να συμμετάσχει στο Πρόγραμμα. Όσοι επιθυμούν υποβάλουν αίτηση συμμετοχής και ακολουθούν συγκεκριμένες διαδικασίες.

Στο δικτυακό τόπο του Προγράμματος δημοσιεύεται λίστα με όλους τους (ανά πάσα στιγμή) εγκεκριμένους προμηθευτές.

Ο έμπορος από τον οποίο θα προμηθευτώ τη νέα συσκευή δεν κάνει ανακύκλωση

Το Πρόγραμμα απαιτεί την αντικατάσταση / απόσυρση μίας παλιάς συσκευής για κάθε νέα που επιδοτείται η αγορά της. Επίσης, προβλέπει ότι υπεύθυνος για την παραλαβή της προς ανακύκλωσης συσκευής είναι ο έμπορος που πουλά τη νέα (επιδοτούμενη).

Αν ο έμπορος δεν παραλάβει την παλιά συσκευή και το κυριότερο, δεν την παραδώσει σε Φορέα Ανακύκλωσης, δεν θα λάβει το ισοδύναμο της επιχορήγησης;

Πώς θα γνωρίζω αν ο έμπορος στον οποίο έδωσα την παλιά συσκευή την παρέδωσε τελικά σε φορέα ανακύκλωσης; Πότε έχω ευθύνη αν κάτι δε γίνει σωστά;

Από τη στιγμή που παραδίδετε την παλιά συσκευή στον έμπορο, έχετε καλύψει τη δική σας υποχρέωση όσον αφορά στο σκέλος της ανακύκλωσης. Οποιοδήποτε πρόβλημα αφορά μεταγενέστερα βήματα δε σας επηρεάζει.

Προσοχή όμως:

  • Η παράδοση από εσάς προς τον έμπορο πρέπει να καταχωρηθεί (από τον έμπορο) στην ψηφιακή πλατφόρμα του Προγράμματος, για να καταγραφεί ως γενόμενη και από το Πρόγραμμα.
  • Τη στιγμή εκείνη (της καταχώρησης από τον έμπορο) θα λάβετε SMS στο προσωπικό σας κινητό που θα επιβεβαιώνει την παράδοση και θα γνωρίζετε έτσι ότι έχει ολοκληρωθεί κάθε βήμα που σας αφορά.

Αν δε λάβετε SMS εντός εύλογου χρονικού διαστήματος από την παράδοση, επικοινωνήστε με τον έμπορο που έχει παραλάβει τη συσκευή και υποχρεούται να τη δηλώσει.

έχω στην αποθήκη μου παλαιό κλιματιστικό και θέλω να το δώσω για ανακύκλωση. Όμως ο έμπορος που απευθύνθηκα δεν το κάνει αποδεκτό και ζητά βεβαίωση από τεχνικό κλιματισμού. Γιατί δεν μπορώ να το ανακυκλώσω;

Το Πρόγραμμα απαιτεί την αντικατάσταση / απόσυρση μίας παλιάς συσκευής, η οποία ήταν τοποθετημένη στην οικία που δηλώνεται στην αίτηση και απεγκαταστάθηκε από πιστοποιημένο τεχνικό σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Επομένως, το Πρόγραμμα απαιτεί την εμπλοκή τεχνικού που προβαίνει σε απεκατάσταση και δηλώνει υπεύθυνα τα παραπάνω (μόνο για την περίπτωση κλιματιστικών).

Αν επιθυμείτε να παραδώσετε στον έμπορο παλαιό κλιματιστικό που θα απεγκαταστήσετε χωρίς την εμπλοκή του εμπόρου , θα πρέπει να αναλάβετε εσείς την εύρεση πιστοποιημένου τεχνικού που θα δηλώσει τα παραπάνω στην ψηφιακή πλατφόρμα του Προγράμματος, πριν την παράδοσή του.